Experience Heineken verwelkomt Francesco als 700.000ste bezoeker

Op de stadhouderskade is de 700.000 bezoeker verwelkomt in de Experience Heineken.
Francesso (Italië) kreeg een koud biertje en nog eens € 700 in een cadeaubon.

De Heineken Experience is een initiatief van de Heineken brouwerij, waar voor het grootste deel toeristen naar toe gaan.
Het grootste gedeelte van de bezoekers is afkomstig van buitenlandse toeristen uit o.a. VS, Italië, Spanje en Verenigd Koninkrijk.
Onder de Nederlanders is dit evenement nog niet zo erg bekend.
Afgelopen week ontving de attractie in Amsterdam de 700.000ste bezoeker in 2014.

Ondanks de crisistijd heeft Heineken Experience een recordaantal bezoekers op de teller staan.
In 2012 waren er nog geen 600.000 bezoekers om vervolgens in 2013 op ruim 600.000 uit te komen en nu nog eens 100.000 bezoekers meer te ontvangen.
Inmiddels is deze attractie door gestegen tot in de top 25 Nederlandse (betaalde) attracties.
De afgelopen 5 jaar zijn de bezoekers aantallen verdubbeld!

Gezien de toename van bezoekers ontstaan er inmiddels enkele logistieke problemen, daardoor zullen er in het nieuwe jaar nog enkele verbouwingen plaats gaan vinden.
De brouwer heeft een app ontwikkeld, waarmee de toeristen een rondleiding te kunnen krijgen in zeven talen.